- Łukasz Podlewski
- 17 czerwca, 2023
W maju w krakowskim Centrum Kongresowym ICE odbyło się BaseLinker EXPO. To pierwsze tego typu wydarzenie, organizowane przez producenta nowoczesnego systemu e-commerce. BaseLinker, we współpracy z BL Paczka i Responso, przygotował interesujące prelekcje. Zaproszono gości z wielu wiodących firm. Temat przewodni: marketplace i ekspansja na rynki zagraniczne jako motor rozwoju e-commerce. Yasecure miało przyjemność uczestniczyć w tym evencie. A czego się dowiedzieliśmy? Zobacz najciekawsze – według nas – nowinki!
Spis Treści:
ToggleNowe funkcjonalności w BaseLinkerze (BL)
Zacznijmy od samego organizatora. Jakie nowości czekają w tym systemie integracji marketplace’ów? Czego się możemy spodziewać?
Sztuczna inteligencja wchodzi do BL
Rozwój technologii AI widoczny jest teraz na każdym kroku. Nie pozostając w tyle, BL wprowadza pakiet rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji. Firma pracowała nad własną strukturą AI blisko rok. Wdrożenie tego, co osiągnięto, umożliwi np.:
- łatwiejsze dopasowywanie kategorii oraz parametrów produktów,
- automatyczne generowanie ich nazw oraz opisów,
- podawanie parametrów,
- tłumaczenie opisów na inne języki,
- usuwanie tła w fotografiach produktowych.
Yasecure zyskało na tę chwilę dostęp do wersji beta systemu. Cóż – testujemy! I jest spora szansa, że o wynikach tych testów poinformujemy w naszych kanałach.
BaseLinker Index – ułatwienie dla sprzedających
Kolejna nowinka to BaseLinker Index. Będzie to zbiór danych, raportów i wszelkich publikacji, użytecznych dla sprzedających online. Dzięki niemu dowiesz się, jaki jest udział Twoich produktów na rynku i poznasz statystyki międzynarodowej sprzedaży. Pozwoli Ci to usprawnić mechanizmy handlu, co przełoży się na lepsze przychody. Statystyki będą widoczne w panelu BaseLinkera.
Allegro podbija naszego południowego sąsiada
Gigant e-commerce także stawia na rozwój. Aktualnie Allegro obrało kierunek: Czechy. Ta platforma zakupowa stara się maksymalnie ułatwić sprzedającym wystawianie swoich ofert w serwisie. Z tego względu:
- opisy produktowe podlegają automatycznemu tłumaczeniu na język czeski,
- można automatycznie powiązać ceny produktów z czeską wersją Allegro – następuje przeliczenie ceny na tę, obowiązującą w Czechach (zgodnie z kursem walutowym),
- w razie potrzeby da się również rozdzielić ceny na polski rynek od tych na rynek zagraniczny,
- obsługa klienta dostosowana zostaje do realiów czeskiego rynku (np. z uwzględnieniem płatności przy odbiorze, co jest częste w tym kraju).
Co wyniknie z ekspansji na Czechy? Poczekamy, zobaczymy.
Erli a integracja z AI
Następna platforma zakupowa, która też zamierza wdrażać nowoczesne rozwiązania, to Erli. Na BaseLinker EXPO dowiedzieliśmy się o ich planach zaprzężenia sztucznej inteligencji do kontaktów z klientem. Pozwoli to kupującym prosić AI o polecenie produktów na różne okazje. Nie masz pomysłu, co sprezentować mamie na imieniny? Zastanawiasz się, jak uszczęśliwić dziewczynę w Waszą rocznicę? Moduł AI, wprowadzony przez Erli, pomoże! Ten wirtualny „doradca” zaproponuje Ci bowiem najlepsze opcje. Co więcej, od razu będzie można kupić to, co wybierzesz. To jak zapytanie o poradę obsługi w sklepie. Wygląda na to, że Erli rzuca wyzwanie wyjadaczom rynku e-commerce. Co na to pozostałe platformy? Czy podniosą rękawicę?
BaseLinker EXPO było wartościowym, wzbogacającym naszą branżową wiedzę wydarzeniem. Interesujące prelekcje, spotkania z wystawcami i oczywiście okazja do networkingu – to jest to, co zdecydowanie lubimy. Po raz kolejny przekonaliśmy się, że sztuczna inteligencja wpłynie na wiele aspektów świata online. Już wkrótce zakupy internetowe będą jeszcze prostsze niż dotychczas – zarówno dla sprzedających, jak i dla kupujących. Rewolucja dzieje się na naszych oczach!