fbpx

Jak pisać teksty, by trafić do klienta… i zostać w jego głowie? 5 wskazówek!

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

Jak pisać teksty, by trafić do klienta… i zostać w jego głowie? 5 wskazówek!

Pod koniec roku 2022 liczba stron internetowych w sieci wynosiła… 1,97 MILIARDA. Wniosek? Wcale nie jest łatwo wybić się ze swoim contentem i dać się zauważyć. A jeszcze trudniej zyskać wierne grono odbiorców. Ale, ale… nie ma co się poddawać! Jak zostać w głowie klienta? Jak i co pisać, by „siadło”? Podpowiadamy!

Jak pisać? Ze zrozumieniem i z empatią!

Każdy lubi czuć się zrozumiany. Ludzie chcą przebywać – czy to na żywo, czy wirtualnie – w środowisku osób empatycznych, o podobnych wartościach. Wykaż się zatem zrozumieniem wobec czytelnika. Zwracaj się do niego bezpośrednio i nakreśl mu, jak widzisz jego sytuację. Myśl o odbiorcy, nie tylko o swoich celach biznesowych.

Klient szuka rozrywki? Dostarcz mu ją!

W świecie pełnym bodźców, stresu i pośpiechu szukamy odskoczni. Potrzebujemy relaksujących, rozrywkowych treści. Zastanów się, jak możesz:

  • rozbawić czytelnika,
  • wywołać uśmiech na jego twarzy,
  • sprawić, że na chwilę zapomni o troskach,
  • zadziałać, by chciał wrócić po więcej rozrywkowego contentu właśnie do Ciebie!

Pisz z humorem i polotem. Jeżeli branża na to pozwala, wykorzystaj zabawne infografiki, memy i zagadki słowne. Zaangażuj odbiorcę w zabawę!

Edukuj, pomagaj, wspieraj – bo jak pisać, to z sensem

Człowiek już uodpornił się na wszechobecne przekazy reklamowe. „Kup pan cegłę!” – to nie zadziała. Co zamiast tego? Przykład: jeśli prowadzisz sklep z przyprawami, możesz np. wyjaśniać na blogu prozdrowotne właściwości poszczególnych produktów i zamieszczać inspirujące przepisy. Uczysz języka obcego? Dziel się krótkimi tipami, np. jak sprawnie uczyć się słówek albo jak wygospodarować czas na powtórki.

Bądź w kontakcie z odbiorcami

Nawet najlepszy content nic nie da, gdy nikt o nim nie usłyszy. Dlatego informuj swoich odbiorców i klientów o nowych treściach przez media społecznościowe czy spersonalizowany newsletter. Pamiętaj, by odpowiadać na wiadomości od potencjalnych klientów. Nie zostawiaj ich z pytajnikami nad głową!

Zadbaj o poprawność, przejrzystość… i SEO!

Na koniec rada oczywista, ale konieczna: pisz poprawnie językowo, zwięźle i przejrzyście. Dziel tekst na akapity, stosuj wypunktowania, zadbaj o aspekt merytoryczny. Nie zapomnij o przygotowaniu contentu pod SEO. Nie masz czasu tworzyć samodzielnie niebanalnych, ciekawych treści? Zleć to nam! Wyjątkowy copywriting to coś, w czym się specjalizujemy. Chętnie odciążymy Cię z zadań, związanych z contentem. Zapraszamy do kontaktu!

jak_pisac_dobre_teksty