- Łukasz Podlewski
- 25 kwietnia, 2023
Spis Treści:
ToggleLiczenie użytych kartonów do wysyłek z wykorzystaniem BaseLinkera i ChatGPT (AI)
Zdarza się sytuacja, w której klient ma palący problem i akurat nie ma pod ręką nikogo, kto potrafiłby w jakiś standardowy sposób ten problem rozwiązać. Zresztą, trudno mówić o standardowym sposobie… W tym przypadku sposób nie grał roli, ktoś to musiał rozwiązać, nieważne jak!
Taka sytuacja wystąpiła u jednego z naszych klientów. Do analizy wyników finansowych potrzebna była szacunkowa liczba zużywanych kartonów z podziałem na rodzaje. Właściwie to im dokładniejsza liczba, tym lepiej. Kartony, jak w każdym e-commerce, czasami schodzą z prędkością światła. Dotychczas nierzadko były one liczone niezbyt dokładnie, ponieważ ich koszt nie był znaczący. Wiele się zmieniło odkąd ceny wszystkiego zaczęły piąć się w górę. Karton nie pozostał obojętny na to zjawisko i również jego koszt zaczął odgrywać coraz istotniejszą rolę w ogólnych kosztach realizacji zamówień. Stąd też potrzeba przyjrzenia się również tym kosztom.
Klient był wyposażony w pewne fakty na nasz temat:
- wiedział, że potrafimy z BL “wycisnąć więcej”
- wiedział, że liczenie zysku w e-commerce nie jest nam obce
- wiedział, że potrafimy naprawdę szybko reagować na problemy
Tak więc, gdy tylko pojawiła się na Slacku wiadomość od klienta, zaczęliśmy szukać rozwiązania.
ChatGPT zna BaseLinkera
Problem z liczeniem kartonów nie należy do trywialnych i aby w miarę łatwo rozwiązać sprawę zdecydowanie pomocne będą wymiary produktów wprowadzone w BL. Ponadto, w tym przypadku wykorzystaliśmy fakt, że klient korzysta z asystenta pakowania w BL (my odpowiadaliśmy za wdrożenie). Na całą koncepcję rozwiązania problemu wpadł nasz specjalista od wdrożeń BL – Adam. Adam również przeprowadził cały dialog ze sztuczną inteligencją i połączył otrzymane elementy w jedną całość.
Poniższe dwa zrzuty ekranu prezentują, co Adamowi udało się uzyskać:
Jak widać, Adam rozszerzył funkcjonalność samego BL o historię użytych kartonów oraz o sumowanie kartonów wykorzystanych w danym dniu.
Jest to pierwsza wersja tego rozwiązania. Mimo że nie tryska fajerwerkami, to spełnia swoje założenia i powstała w bardzo krótkim czasie. Właściwie, to klient spodziewał się minimum tygodnia prac i znacznie wyższych kosztów. To, co otrzymał, spowodowało mimowolne otwarcie ust ze zdziwienia 😀
Całe rozwiązanie jest oparte o system automatycznych akcji w BL.
Prezentowanie danych w panelu BL to swego rodzaju wisienka na torcie, dodatkowy bonus dla klienta. Skoro ChatGPT pomógł w opracowaniu narzędzia do BL, to dlaczego by go nie poprosić o napisanie wtyczki do Chrome, która by rozszerzyła widok statystyk w BL?
Za co odpowiadał ChatGPT?
Komunikacja z Chatem GPT odbywa się poprzez tzw. prompty, czyli specjalnie przygotowane zapytania, które Chat umie interpretować. Im precyzyjniejszy prompt, tym lepsza odpowiedź od AI. Jeżeli nie masz pojęcia, jak tworzyć prompty to i tak można się dogadać, tyle że komunikacja może być mniej efektywna.
Co Adam napisał Chatowi GPT?
“Poproszę o skrypt, który policzy mi kartony używane do paczek, korzystamy z BaseLinkera”
Bump! Skrypt gotowy!
Byłoby super, ale sprawa oczywiście nie jest aż tak prosta 🙂
Musisz mieć świadomość, że najważniejsza część zaplanowania i logiki aplikacji do liczenia kartonów, była po stronie Adama. To Adam wyobraził sobie, w jaki sposób skrypt będzie działać, w jaki sposób będą wywoływane zliczenia i co się z tym dalej dzieje. Tak naprawdę ChatGPT nawet “nie wiedział”, że skrypt będzie liczył kartony.
Warto zaznaczyć, że Adam nie jest programistą i jak sam stwierdził, nie byłby w stanie sam napisać skryptu.
Na zrzutach ekranu poniżej prezentujemy część użytych zapytań:
Jak widać, Adam po kolei instruował AI, czego potrzebuje. Niektóre prompty były powtarzane i ulepszane kilkukrotnie, aby uzyskać od AI działające rozwiązanie. ChatGPT przygotował:
- niezbędny kod PHP do komunikacji z automatycznymi akcjami z BL
- kod PHP do komunikacji z bazą danych MySQL
- kod, który stworzył niezbędną tabelę danych w MySQL
- front w postaci prostego HTML + CSS
- kod wtyczki do Google Chrome
Jeżeli chcesz z nami powyciskać więcej z BaseLinkera albo również potrzebujesz liczyć kartony w Twoim e-commerce, to skorzystaj z powyższego formularza lub z podstrony kontakt. Chętnie pomożemy również w pracy z ChatGPT!