fbpx

Integracja BaseLinker z Miramar Jubileo

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

Integracja BaseLinker z Miramar Jubileo

Stworzona przez nas integracja rozwiązuje problem ręcznego wpisywania stanów magazynowych do sklepu, Allegro lub innych kanałów sprzedaży.

Prawdopodobnie w każdej branży istnieją wyspecjalizowane programy, które świetnie sprawdzają się do obsługi podmiotów pod kątem charakterystycznych działalności związanych właśnie z daną branżą. Takie programy zwykle zapewniają specyficzne funkcjonalności, których próżno szukać w bardziej powszechnych programach. Dzięki tym funkcjom, właściciele i pracownicy firm mogą zwykle znacznie sprawniej wykonywać swoją pracę niż gdyby korzystali z ogólnych programów, które zwykle są ujednolicone w celu obsłużenia wielu firm w sposób najbardziej upowszechniony.

Przykładem specjalistycznego oprogramowania jest Jubileo autorstwa firmy Miramar Software. Jest to program przeznaczony dla branży jubilerskiej. Program sprawdza się w sprzedaży detalicznej w pojedynczych punktach, jak i w sieciach handlowych (centrale i sklepy). Twórcy takich programów zwykle skupiają się na dostarczeniu najważniejszych funkcjonalności, jednocześnie pozostawiając swoim klientom możliwość dodawania własnych rozszerzeń lub funkcji, których autorzy na ten moment nie mogą dodać.

Na potrzeby jednego z naszych klientów stworzyliśmy integrację Jubileo z systemem BaseLinker. Integracja umieszcza aktualne stany magazynowe z oprogramowania Jubileo w magazynie utworzonym w programie BaseLinker. Dzięki temu, możliwe jest kontrolowanie stanów magazynowych w sprzedaży internetowej przez sklep internetowy, Allegro, Shopee lub inne kanały. Powiązania produktów mogą odbywać się na podstawie dowolnych pól – nie wymaga to zmiany przyzwyczajeń, które obecnie działają w firmie (np. u jednego z naszych klientów przypisanie odbywa się na podstawie kodu produktu wpisanego w polu “Opis” w BaseLinker). Integracja obsługuje również warianty produktowe (w bazie Jubileo każdy wariant to osobny produkt z unikalnym SKU). Działa niezależnie od liczby punktów sprzedaży stacjonarnej.

Pozostaw swoje dane, jeśli jesteś zainteresowany uruchomieniem integracji lub skorzystaj z danych kontaktowych.

Jak możemy pomóc?

Daj nam znać!

    Staramy się ułatwiać życie naszym klientom – możemy w Twoim imieniu kontaktować się z dostawcą oprogramowania Jubileo, abyś nie musiał pośredniczyć w wymianie wiadomości technicznych.

    Blokowanie produktów do sprzedaży w Jubileo

    Możliwe jest rozbudowanie integracji o rezerwowanie stanów magazynowych w programie Jubileo. W dokumentacji Jubileo nazywa się to “zablokowanie produktów do sprzedaży”. Dzięki temu, już w momencie zakupu przez klienta (nie jest jeszcze konieczne wystawienie paragonu lub faktury), Jubileo “wie” o tym, że obecny stan uwzględnia produkty, które już znajdują się w nowych zamówieniach. Jest możliwe działanie bez tej funkcjonalności, jednakże wymaga to pewnej dyscypiny: do końca pracy pracownicy muszą wystawić dokumenty sprzedażowe (np. paragon, faktura) do wszystkich zamówień, aby program Jubileo posiadał aktualne stany. W przeciwnym wypadku, stany w BL (które uwzględniają wszystkie nowe sprzedaże) zostałyby nadpisane stanami magazynowymi z Jubileo, które jeszcze nie uwzględniają sprzedaży, do których nie został utworzony dokument sprzedażowy. Doprowadzi to do “rozjechania” stanów magazynowych. 

    Informacje techniczne

    Integracja do działania wymaga serwera wyposażonego w specjalny sterownik (Firebird) na potrzeby połączenia z bazą programu Jubileo. Istnieje możliwość hostowania integracji na naszym serwerze. Niestety, sterownik zwykle nie jest dostępny na standardowych hostingach. Potrzebny jest VPS lub serwer dedykowany, na którym będzie możliwa instalacja sterownika.

    Dane pobierane są z serwera Firebase utworzonego na maszynie firmy Miramar. Integracja jest napisana tak, aby nie powodować uszczerbku na wydajności bazy danych. Transakcje do bazy są odpowiednio zamykane, więc użytkownicy centrali lub sklepów nie odczują różnicy podczas uruchomionej synchronizacji. Ta metoda połączenia wymaga przeniesienia bazy centrali na maszynę firmy Miramar. Usługa jest dodatkowo płatna (płatność miesięczna).

    Alternatywnym sposobem synchronizacji jest wykorzystanie POST/REST i przesyłanie odpowiednich parametrów w postaci plików XML. Potrzebna jest dodatkowa licencja na program umożliwiający korzystanie z tej funkcji. Metodę POST/REST można rozbudować o rezerwację stanów magazynowych.