fbpx

Na czym polega pozycjonowanie stron?

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Wyobraź sobie, że chcesz kupić nowy płaszcz na jesień. Wpisujesz w wyszukiwarkę Google słowa kluczowe „ciepły jesienny płaszcz”. W rezultacie otrzymujesz listę stron WWW. Który z linków klikniesz? Przypuszczalnie przejdziesz do jednej z witryn, wyświetlających się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Prawda? Tak właśnie działają użytkownicy. Dlatego kluczowe jest, aby mając własną stronę firmową, znaleźć się wysoko w SERP-ach – czyli organicznych wynikach wyszukiwania. Do tego potrzebna jest odpowiednia optymalizacja strony. Z pomocą przychodzi zbiór technik, jakim jest pozycjonowanie. To inwestycja, która – dobrze poprowadzona – na pewno się zwróci. Jak to działa? Sprawdź!

Co wpływa na pozycjonowanie strony?

Zacznijmy od krótkiego wyjaśnienia pojęć. SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja strony internetowej w celu dostosowania jej do wymagań wyszukiwarek. To jeden z wymiarów obszernego zagadnienia, jakim jest pozycjonowanie stron. Efektywne pozycjonowanie obejmuje również takie aspekty jak analityka internetowa czy link building.

Działania on-site

Skupmy się na razie na samym SEO strony. Są to wszystkie prace, podejmowane w obrębie Twojej strony internetowej, czyli on-site – m.in.:

  • optymalizacja witryny pod kątem wydajności, by niepotrzebne elementy jej nie spowalniały;
  • zadbanie o właściwy układ treści na stronie – uwzględniający chociażby nagłówki, wypunktowania, linkowanie wewnętrzne;
  • aktualizacja istniejących treści oraz wprowadzanie nowych – ciekawych, wartościowych i koniecznie unikalnych;
  • rozmieszczenie w tekstach słów kluczowych, ułatwiających znalezienie strony w wyszukiwarce;
  • optymalizacja obrazów (wielkość, opisy alt, jakość grafiki);
  • dostosowanie contentu pod coraz popularniejsze wyszukiwania głosowe (VSO – Voice Search Optimization);
  • zadbanie o przejrzysty interfejs, ułatwiający użytkownikom korzystanie z witryny;
  • dostosowanie strony do prawidłowego wyświetlania i szybkiego ładowania na urządzeniach mobilnych (mobile-first design);
  • uzupełnienie danych, widzianych z poziomu wyszukiwarki – np. meta description czy SEO title.

Wszystko to sprawia, że algorytmy wyszukiwarek lepiej „rozumieją” i czytają Twoją stronę. Dzięki temu będzie ona wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, że Google stara się generować swoim użytkownikom jak najtrafniejsze informacje. Zatem ważne jest, aby ułatwić robotom wyszukiwarki to zadanie.

Działania off-site i ich wpływ na pozycję strony

Proces pozycjonowania obejmuje także prace, wykonywane poza daną stroną WWW. Są to np. zewnętrzne publikacje, linkujące do Twojego serwisu albo sklepu internetowego. Publikowanie na innych stronach z przekierowaniem do Twojej witryny wspomaga proces indeksowania przez Google. Tym samym wpływa pozytywnie na widoczność Twojej strony w sieci. 

Jak to działa? Kupując publikacje na dobrych jakościowo, zewnętrznych serwisach internetowych – umożliwiamy robotom indeksującym przejście na naszą domenę. Jeżeli witryna na której znajduje się nasz link, jest często odwiedzana przez roboty Google, zwiększa się szansa na to, że pobierając informacje z artykułu, przejdzie na nasz portal i zaindeksuje podstrony, a razem z nimi słowa kluczowe na których nam zależy. Dlatego tak ważne jest, by odpowiednio dobierać strony na których kupujemy zewnętrzne publikacje oraz trafnie wybrać temat artykułów. Jednak jest jedno ale…

Niektóre agencje mają własne „zaplecza”. Są to witryny internetowe, specjalnie stworzone  pod umieszczanie linków do stron klientów. Firma taka, pozycjonując stronę klienta, umieszcza dużą część linków na stronach – zapleczach. Niestety – gdy współpraca się kończy, często bywa, że linki zostają ,,odpięte” z ich witryn. Szybko powoduje to spadek pozycji domeny w wyszukiwarce i utratę potencjalnych klientów. Co zatem zrobić? Lepszą praktyką jest zakup publikacji w serwisie, związanym tematycznie z Twoją stroną. Wówczas, nawet gdy zrezygnujesz z usług agencji, linki nie przepadną. Jedynie jeśli właściciel serwisów je usunie.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Cóż, nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Cena za taką usługę zależy od mnóstwa czynników, m.in.:

  • koniecznych do wykonania prac nad stroną, czyli od jej bieżącej kondycji (co wykaże audyt SEO),
  • aktualnej pozycji witryny w Google,
  • zaplanowanych działań i tego, co chce się osiągnąć,
  • czasu, na jaki wykupuje się usługę pozycjonowania strony.

Na całkowity koszt składa się wstępna analiza strony, zaplanowanie strategii, jej realizacja i wreszcie monitorowanie efektów podjętych działań. W cenę wchodzi koszt zakupu publikacji zewnętrznych, treści na witrynę (copywriting) i koszt prac programistycznych. Usługi pozycjonowania warto potraktować jako inwestycję w swoją markę.

Przewaga pozycjonowania nad innymi kanałami promocji

Czy opłaca się inwestować w kompleksowe pozycjonowanie stron? To pytanie zadaje sobie wiele osób, chcących dobrze wystartować z biznesem online. Czy to pomoże zdobyć potencjalnych klientów? Czy wyprzedzę strony konkurencji?

Odpowiemy tak: stawiasz na rozwój marki i chcesz, by działania przyniosły długotrwałe rezultaty? Jest to zatem świetna opcja. Dlaczego? Efekty płatnych kampanii są widoczne szybko, ale często kończą się wraz z ich ustaniem. A konsekwentne, systematyczne wzbogacanie strony o wartościowy content zawierający właściwe frazy kluczowe? Właściwe linkowanie wewnętrzne? To jest to, co pozwoli Ci stopniowo zdobywać coraz lepszą widoczność na liście bezpłatnych wyników wyszukiwania. Po kilku miesiącach znajdziesz się wysoko, a ruch organiczny stanie się Twoim głównym kanałem pozyskiwania odbiorców i klientów. W dalszym etapie strategia SEO jest nastawiona na podtrzymanie wysokiej pozycji. Ważne, by regularnie analizować rezultaty działań, weryfikować bieżącą pozycję strony i reagować na zmiany w algorytmach Google.

Pozycjonowanie strony WWW jest ważnym krokiem do rozwoju Twojej firmy w sieci. Daj się zauważyć. Skorzystaj z pomocy ekspertów z Yasecure! Chętnie zrobimy dla Ciebie audyt SEO i podejmiemy działania z zakresu pozycjonowania. To jak, działamy?

czym_jest_seo