fbpx

Czym są słowa kluczowe i jak je dobrać?

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

Czym są słowa kluczowe i jak je dobrać?

Przyjrzyjmy się jednemu z najważniejszych pojęć w SEO. Bierzemy na tapet słowa kluczowe. Czym są i jak je odpowiednio wybierać? Po co nam one? Zobacz!

Słowa kluczowe: co to?

Są to określone ciągi znaków, ułatwiające uzyskanie potrzebnych informacji w wyszukiwarce. Mówiąc prościej: to hasła, które wpisują użytkownicy, aby znaleźć coś w sieci. Nie muszą to być pojedyncze słowa. Często są frazy, składające się co najmniej dwóch wyrazów. Z tego też względu możemy je podzielić na kilka typów:

  • Ogólne, zwykle jednowyrazowe. Określają szerszą grupę produktów, np. spódnice.
  • Szczegółowe – precyzujące, np. spódnice czarne do kolan.
  • Informacyjne – określające problem osoby wyszukującej, np. jakie spódnice kupić na zimę?.
  • Związane z marką (brandowe), np. spódnice Reserved.
  • Lokalne, np. spódnice jesienne Warszawa.
  • Sprzedażowe – określające kategorię produktu, np. spódnice midi we wzory.
  • Chunky middle – do 3 wyrazów, uszczegóławiają zagadnienie, np. spódnice czarne zimowe.
  • Long tail – mające 4 i więcej słów, np. ciepłe spódnice zimowe czarne Kraków.

Jak widzisz, dana fraza kluczowa może być jednocześnie przypisana kilku typom.

Jak znaleźć odpowiednie słowa kluczowe?

Po pierwsze – przeanalizuj swoją branżę. Sprawdź, jakie frazy użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, by znaleźć produkty analogiczne do Twoich.

Po drugie: zastanów się, jaki typ fraz wybrać, by dotrzeć do potencjalnych odbiorców. Przykładowo gdy masz sklep stacjonarny z butami w Gdańsku, celuj w słowa kluczowe lokalne – np. buty damskie zimowe Gdańsk. Dopasuj frazy do swoich potrzeb biznesowych.

Wypisz sobie listę fraz, które warto by zastosować. Zweryfikuj, jak wygląda ich konkurencyjność. Pamiętaj, że na krótsze i najpopularniejsze frazy może być trudniej się wybić. Na początku opłaca się celować w long tail i bardziej precyzyjne zapytania.

Słowa kluczowe… i co dalej?

Na bazie wyselekcjonowanych fraz tworzy się strategię pozycjonowania. Dzięki temu Twoja strona internetowa zyska widoczność na górze wyników wyszukiwania. Pozwoli Ci to zdobyć więcej konwersji. Dodatkowo dostarczysz odbiorcom dokładnie to, czego szukają.Nie masz czasu samodzielnie analizować fraz? Zgłoś się do nas!Przygotujemy dla Ciebie listę słów kluczowych, na których będzie można oprzeć dalsze działania pozycjonerskie czy reklamowe. Przeanalizujemy konkurencję i sprawdzimy, co się klika. Wybierzemy takie frazy, które pozwolą Ci przebić się ze swoją ofertą. Zapraszamy do współpracy z Yasecure!

jak_dobrac_slowa_kluczowe_seo