Czym jest zaplecze w SEO?
Dziś porozmawiamy o kolejnym pojęciu, związanym z SEO. Czym jest zaplecze? Czy warto mieć własne? Jak działają strony zapleczowe? Zobacz!
Zaplecze w SEO: co to takiego?
Zapleczem możemy nazwać stronę lub zestaw domen, z których linki prowadzą do pozycjonowanej witryny. Wokół tego pojęcia narosło sporo wątpliwości – i, poniekąd, słusznie. Niektórym zaplecze kojarzy się ze spamerską witryną, przeładowaną linkami i służącą do manipulowania działaniami linkbuildingowymi (tzw. black hat SEO).
Tymczasem algorytmy Google stają się coraz bardziej wyczulone na to, co jest w sieci. Obecnie liczy się jakość linków, a nie ich ilość. Dobrze prowadzone zaplecze może być więc serwisem tematycznym, związanym z Twoją stroną i zawierającym unikalne, wartościowe treści z wplecionymi w nie linkami.
Czy warto mieć własne zaplecze?
Tak i nie. Z jednej strony, mając takie strony na własność – możesz kontrolować, co się tam znajduje. Panujesz nad jej jakością i nad tym, jak wygląda linkowanie. Z drugiej, jest to dodatkowa inwestycja np. w zakup i utrzymanie dodatkowych domen czy contentu. Jeśli startujesz z biznesem, na początek może to być zbyt kosztowne rozwiązanie.
Co zamiast tego?
Wiele początkujących firm korzysta z usług agencji marketingowych, posiadających swoje zaplecza. Niestety, często po zakończeniu współpracy i rozwiązaniu umowy, linki z zaplecz są usuwane. To niweczy trud, włożony w pozycjonowanie. Powoduje nieraz drastyczne spadki linkowanej wcześniej witryny w wynikach wyszukiwania. Naszym zdaniem nie jest to dobre rozwiązanie.
Bardziej uczciwe i sensowne wydaje się zainwestowanie w publikacje sponsorowane w renomowanych serwisach. Ważne, aby były one spójne tematycznie z Twoją witryną. Wówczas linki, prowadzące do Twojej strony, nie znikną, nawet gdy wstrzymasz działania pozycjonerskie.Chcesz poprawić pozycję swojej WWW w sieci, ale nie znasz się na SEO? Wolisz zlecić link building specjalistom? Zapraszamy do kontaktu!