Jak wdrożyć Google Analytics 4? Podpowiadamy!
Prowadzenie działań marketingowych bez analizowania ich rezultatów to działanie na oślep. Warto zatem stosować narzędzia, pozwalające weryfikować skuteczność marketingu. Jednym z takich narzędzi jest Google Analytics 4 (GA4), które zastąpiło Universal Analytics. W jaki sposób wdrożyć je, aby gromadziło użyteczne dane? Wyjaśniamy!
Krok 1: Audyt – czy GA4 jest już zainstalowane i zbiera dane z Twojej strony?
Być może masz już podpięte Google Analytics 4. Jeżeli tak, kolejnym krokiem będzie odpowiednia konfiguracja. W innym przypadku najpierw trzeba zainstalować GA4 za pomocą odpowiedniej wtyczki lub Google Tag Managera. Wydaje się skomplikowane? Na szczęście specjaliści z Yasecure mogą pomóc!
Krok 2: Konfiguracja Google Analytics 4
Aby narzędzie dostarczało naprawdę użytecznych danych, należy je spersonalizować. I to niezależnie od tego, czy nastąpiła migracja danych z Universal Analytics (to narzędzie już nie istnieje!), czy dane zaczęto zbierać już w GA4. Zastanów się przede wszystkim:
- jakie zdarzenia chcesz określić,
- czy interesują Cię dane demograficzne i zainteresowania odwiedzających stronę,
- które grupy odbiorców są kluczowe dla Twojego biznesu,
- jakie mają być główne cele konwersji na Twojej stronie WWW – np. sprzedaż konkretnej usługi, wypełnienie formularza kontaktowego, a może sprzedaż najważniejszych produktów,
- czy chcesz korzystać też z innych narzędzi – np. Google Ads do tworzenia kampanii reklamowych?
Odpowiedzi na te pytania pozwolą Ci lepiej dostosować GA4 do swojego biznesu. Będą również ważnym odniesieniem wtedy, gdy zdecydujesz się zlecić konfigurację Google Analytics ekspertom. Na ich bazie da się bowiem tak spersonalizować narzędzie, aby generowało pożądane raporty i prezentowało odpowiednie segmenty i historię zdarzeń. GA4 może skutecznie wspierać Twoje działania marketingowe i sprzedażowe!
Krok 3: Integracja z innymi aplikacjami i narzędziami
Prowadzisz sklep internetowy? Chcesz wiedzieć, które z promowanych przez Ciebie produktów cieszą się największym zainteresowaniem? Połącz GA4 z Google Ads. Pomoże Ci to mądrze dysponować budżetem na kampanie reklamowe.
Ciekawi Cię, czego odbiorcy najczęściej szukają na Twojej stronie internetowej? W tej sytuacji integracja Google Analytics 4 i Google Search Console to świetna decyzja.
Rozważ także połączenie innych narzędzi analitycznych (np. Hotjar) z GA4 – o ile korzystasz z nich. Pamiętaj, że niektóre aplikacje można zintegrować tylko wtedy, gdy GA4 jest dodane bezpośrednio w kodzie witryny, a nie przez Google Tag Managera.
Krok 4: Testowanie narzędzia
Czy generowane raporty spełniają Twoje oczekiwania? Pierwsze tygodnie to czas na testy i ewentualne zmiany w dotychczasowych ustawieniach. Wówczas może nasunąć się trochę pomysłów na zoptymalizowanie analityki, by wspierała cele biznesowe. I dobrze!
Przejście przez te cztery kroki pozwoli Ci wycisnąć maksimum korzyści z potężnego narzędzia Google. W razie potrzeby jesteśmy do usług i pomożemy z wdrażaniem GA4.