fbpx

Google Analytics 4: dlaczego warto wdrożyć je w swojej firmie?

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

Google Analytics 4: dlaczego warto wdrożyć je w swojej firmie?

Być może doszły Cię słuchy, że wiele przedsiębiorstw wdraża teraz Google Analytics 4 (GA4). Może dotychczas nie zawracałeś sobie głowy analityką, a dopiero ruch wokół migracji na GA4 zwrócił Twoją uwagę. A dlaczego tyle firm dąży do tego, by mieć to narzędzie? Wyjaśniamy!

Powód 1: Zyskujesz cenne dane o swoich obserwatorach i klientach

Masz dane o odbiorcach – masz wiedzę. Proste! Zebrane informacje pomogą Ci rozwijać biznes online. Wdrażając analitykę, dowiadujesz się m.in.:

  • z jakich kanałów pochodzi ruch na Twojej stronie WWW,
  • ile odsłon zdobyła Twoja witryna w danym zakresie czasowym,
  • jak wygląda ścieżka konwersji użytkownika,
  • jakie są najczęstsze zdarzenia na stronie (kliknięcia, pobrania pliku i inne),
  • skąd pochodzą Twoi odbiorcy, jakiej są płci oraz czym się interesują.

Powód 2: Zebrane dane z Google Analytics 4 pozwalają Ci lepiej skalować biznes

Wiedza i dane to jedno. A jak wykorzystać je do tego, by więcej zarabiać? Raporty pozwalają Ci np. sprawdzić, które strony produktowe mają najwięcej odsłon, a które najmniej. Pozwoli Ci to ulepszyć treści na niektórych podstronach. Tym samym zwiększysz zaangażowanie użytkowników.

Wiedząc, kim są Twoi odbiorcy i co ich interesuje, możesz lepiej przygotować kampanię Google Ads. Nie celujesz z nią w ciemno – dokładnie wiesz, do kogo ma być skierowana. A także, które usługi czy produkty warto zareklamować. Przydatne, prawda?

Powód 3: Zapewniasz sobie zgodność analityki z wytycznymi RODO

Właściciele stron internetowych i aplikacji mobilnych muszą dostosować je do wymogów, związanych z ochroną danych osobowych. Jak gromadzić dane o użytkownikach, nie łamiąc przepisów? Google Analytics 4 zostało dostosowane do najnowszych wytycznych. Przykładowo narzędzie to nie zbiera adresów IP odbiorców. Google zapewnia, że jest przygotowane na nowe wymogi, związane z RODO w UE. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w pomocy narzędzia Analytics.

Ważne: GA4 ma opcję przesyłania do Google prośby o usunięcie wybranych parametrów.

Powód 4: Możesz zlecić personalizację ustawień, dotyczących tworzonych raportów

Decydując się na wdrożenie GA4, warto skorzystać ze wsparcia profesjonalistów. Pomogą Ci oni odpowiednio skonfigurować narzędzie. Na podstawie szczegółowego wywiadu zaimplementują takie zdarzenia w Google Analytics 4, które ułatwią Ci zrozumienie zachowań internautów. Dodatkowo specjalista jest w stanie stworzyć segmenty odbiorców oraz wdrożyć moduł e-commerce. To pozwoli Ci śledzić sprzedaż bezpośrednio w GA4.

Powód 5: Analizujesz nie tylko stronę WWW

Najważniejsza zmiana w GA4 względem Universal Analytics to bazowanie na zdarzeniach, zamiast na sesjach. Dodatkowo narzędzie mierzy parametry, związane z korzystaniem z aplikacji mobilnych (na Androida i iOS). Zbiera więc dane nie tylko ze stron internetowych, ale też np. bezpośrednio z apki zakupowej. To daje Ci jeszcze więcej informacji, pozwalających lepiej planować sprzedaż!

A te 5 powodów to tylko początek. Zatem, kiedy wdrażamy GA4 u Ciebie? Zapraszamy, chętnie pomożemy!