Firmowy blog: dlaczego warto go prowadzić? Sprawdź te 5 powodów!
Zastanawiasz się, czy poświęcać czas na prowadzenie bloga? Okazuje się, że firmowy blog to potężne narzędzie – nie tylko marketingowe, ale i stricte sprzedażowe. Dlaczego opłaca się go prowadzić? Oto 5 powodów!
Publikujesz = budujesz świadomość marki
Ten aspekt jest kluczowy zwłaszcza na etapie rozwijania skrzydeł w biznesie. Chcesz zyskać rozpoznawalność? Zależy Ci na tym, żeby ludzie kojarzyli Twoje miejsce w sieci i chcieli do niego wracać? W takim razie samo postawienie strony internetowej nie wystarczy. Musisz ją na bieżąco aktualizować i wzbogacać o nowe treści. A świetnym sposobem na to jest właśnie prowadzenie bloga.
Dostarczasz odbiorcom wartość
Aby coś dostawać, warto dać coś od siebie. To działa i w życiu prywatnym, i w biznesie. Internauci są bardziej skłonni zaufać komuś, kto dzieli się z nimi wiedzą, doświadczeniem i tym, czego akurat potrzebują. Przekonasz do siebie odbiorców, dostarczając im wartościowe materiały. Przykładowo:
- prowadząc studio architektury wnętrz, możesz zamieszczać na blogu wskazówki dotyczące aranżacji domu;
- sprzedając kalendarze i planery, dziel się poradami na temat efektywnego planowania;
- gdy masz sklep online z rękodziełem, pokazuj proste przykłady i instrukcje wykonywania własnych ozdób, np. dekoracji świątecznych.
Proste, przyjemne… i potrzebne!
Poprzez prowadzenie bloga pozycjonujesz swoją stronę lub sklep
Podpięcie bloga pod sklep internetowy lub stronę reklamującą usługi to strzał w dziesiątkę. Dzięki temu realnie wpłyniesz na pozycję swojej witryny w wyszukiwarce. Dodając kolejne ciekawe i jakościowe treści, wzbogacaj je o właściwe słowa kluczowe. Nie zapomnij o linkowaniu wewnętrznym. W treść wpisu możesz wpleść odnośniki do wybranych kategorii w sklepie, a także konkretnych produktów lub usług. Grunt, żeby wyglądało to naturalnie. Nie wciskaj ludziom niczego na siłę, lecz edukuj.
Pokazujesz się jako ekspert w swojej niszy
Pisząc o tym, co sprzedajesz, dajesz się poznać jako prawdziwy specjalista w branży. Gdy jesteś w stanie z pasją opowiadać o swojej niszy, masz realne szanse zyskać grono oddanych odbiorców i klientów. Zatem informuj, dziel się wiedzą, odpowiadaj na pytania. Daj czytelnikowi do zrozumienia, że to właśnie Tobie powinno się zaufać i z Twojej oferty skorzystać.
Nawiązujesz relacje z czytelnikami
Prowadzenie bloga daje ułatwia zbudowanie relacji z odbiorcami. Ważne, aby angażować ich w rozmowę. Pytaj o czytelnika wrażenia, spostrzeżenia, potrzeby. Pokaż odbiorcy, że liczysz się z jego zdaniem i słuchasz go. Pozwól na komentowanie i dyskusję pod wpisami, a także dziel się linkami do treści w mediach społecznościowych. Niech ludzie mówią o Tobie i rozmawiają z Tobą.
Prowadzenie bloga na dłuższą metę przynosi spore korzyści. No dobrze – powiesz – ale nie każdy ma do tego przestrzeń… Co, gdy nie masz na to czasu albo nie lubisz pisać? Skorzystaj ze wsparcia doświadczonych osób z agencji marketingowej. Zapraszamy do współpracy z Yasecure!