fbpx

Reklama Google Ads i pozycjonowanie: co wolno promować, a czego absolutnie nie?

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

Reklama Google Ads i pozycjonowanie: co wolno promować, a czego absolutnie nie?

Planujesz ruszyć z kampanią Google Ads? Chcesz rozreklamować swój biznes? Świetnie! Na początku upewnij się jednak, czy Twoja branża nie podlega ograniczeniom reklamy w wyszukiwarkach. Nie wszystko wolno bowiem reklamować, a niektóre rzeczy – można, ale w ograniczonym zakresie.

Oczywiste jest to, że twórcy wyszukiwarki nie będą popierać propagowania nienawiści, drastycznych treści, przemocy, pornografii czy oszustw. Zakładamy jednak, że nie jest to Twoim celem, prawda? Co zatem w sytuacji, gdy nie chcesz promować niczego niestosownego?

Branże zakazane: czego nie można reklamować?

Są konkretne branże i usługi, których reklamowanie jest w ogóle niedozwolone w Google – takie, które mogą wyrządzać szkody. Są to m.in.:

  • przemysł zbrojeń, a więc broń i materiały wybuchowe,
  • narkotyki i środki psychoaktywne,
  • leki, sprzedawane wyłącznie na receptę,
  • apteki online,
  • hakerstwo,
  • handel zagrożonymi gatunkami flory i fauny,
  • sprzedaż podróbek,
  • fajerwerki,
  • tytoń i e-papierosy.

Ograniczenia reklam Google Ads

Niektóre z branż podlegają z kolei restrykcjom w kwestii reklamy. Objawia się to poprzez ograniczenie wyświetlania wybranych treści: niepełnoletnim, mieszkańcom danych krajów (ze względu na regulacje państwowe) oraz niezalogowanym użytkownikom. Dotyczy to np.:

  • produktów alkoholowych, w szczególności tych wysokoprocentowych (w Polsce można reklamować piwo, ale z ograniczeniami),
  • kasyn stacjonarnych i witryn związanych z hazardem (w Polsce – zakazane),
  • leków i wyrobów medycznych,
  • produktów branży erotycznej,
  • wybranych usług finansowych, np. pożyczek,
  • treści podlegających ochronie ze względu na prawa autorskie,
  • usług świadczonych przez osoby, wykonujące zawód zaufania publicznego: lekarzy, prawników czy polityków.

Prowadzisz gabinet lekarski? Jesteś właścicielem apteki albo kancelarii adwokackiej? Masz sklep z produktami CBD lub alkoholami? I co teraz: czy nie wolno w ogóle wspominać o tym w sieci? Otóż, wspominać – tak. Reklamować – nie. 

Pozycjonowanie „trudnych” branż: rób to z głową

Płatne reklamy to jedno. Ale w wyszukiwarkach wyświetlają się przecież wyniki organiczne. Jeśli zignorujesz lokalne prawodawstwo i wytyczne Google, możesz zapomnieć o TOP 10. Co zatem zrobić?

Po pierwsze, zdać się na specjalistów. Eksperci SEO doskonale wiedzą, co wolno w wyszukiwarkach, a co nie. W niektórych branżach samodzielne działanie to stąpanie po cienkim lodzie. Ale jak już musisz… Oto kilka wskazówek od nas:

  • Informuj, nie reklamuj.
  • Powściągnij emocje.
  • Nie zapraszaj do gabinetu czy kancelarii – podaj po prostu adres.
  • Ograniczaj zasięg reklam, np. wyłączając je dla osób poniżej 18. roku życia (w przypadku piwa).
  • Nie obiecuj cudownych efektów. Nie gwarantuj skuteczności suplementów czy leków.

Pamiętaj, by mieć na uwadze nie tylko wytyczne Google, ale i obowiązujące prawo. Celem ograniczeń jest zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom sieci. Dołóż wraz z nami swoją cegiełkę do dbania o to, by internet był przyjaznym, bezpiecznym i wolnym od oszustw miejscem!