fbpx

Jak sprzedawać w internecie? Na przykładzie żelków Gusto [Seminarium Asbiro]

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

Jak sprzedawać w internecie? Na przykładzie żelków Gusto [Seminarium Asbiro]

Na przykładzie mojego doświadczenia z żelkami Gusto pokazałem kilka kluczowych obszarów, o które trzeba dbać, jeżeli chcesz budować sprzedaż internetową. Moje wystąpienie przybliży Ci, z czego składa się marketing i sprzedaż internetowa firmy.

Pod pełnym filmem na YouTube (w opisie) jest spis treści, dzięki temu szybko przeskoczysz do części, która Cię interesuje. Jeżeli jeszcze nie wiesz, co Cię interesuje, to zacznij od krótszego nagrania (the best of).

Jeżeli jesteś już bardziej zaawansowany w tych sprawach, to zainteresują Cię mniej powszechne części (np. samodzielne SEO, ankiety i ich wpływ na rozwój firmy oraz liczenie zysku). Z mojego doświadczenia wynika, że te elementy rzadziej pojawiają się w strategii rozwoju, mimo że ich udział jest bardzo korzystny (często wręcz kluczowy).

Co jeszcze znajdziesz w tym tekście?

  • krótkie nagranie (15 min), czyli skrót najciekawszych części
  • pełne nagranie
  • link do specjalnej ankiety (ukłonię się nisko za wypełnienie)!
  • link do prezentacji (slajdy)
  • opis, jak samo wystąpienie na mnie wpłynęło (jak tornado)
  • podsumowanie
  • transkrypcję

Wydarzenie: Seminarium Asbiro 24-25.06.2023

„Praktyczna Konferencja dla Przedsiębiorców”

Miejsce: Arche Hotel Krakowska, Warszawa

Nagranie krótsze — najlepsze momenty (15 minut)

Tutaj znajdziesz 15-minutowe „the best of”, czyli najlepsze momenty, które wybrałem z całego wystąpienia. Chciałem, aby ten skrót był w miarę zrozumiały dla każdego. Mam nadzieję, że mi się udało. Jeśli jakieś kwestie były zbyt skrótowe, to napisz do mnie lub napisz w komentarzu. Z pewnością rozbuduję fragmenty, które spotkają się z zainteresowaniem.

Jeżeli powyżej nie wyświetliło się okienko z filmem, to tutaj jest bezpośredni link do YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cADVTHO1ZCg 

Pełne nagranie

Pełne wystąpienie znajduje się poniżej: 

Jeżeli powyżej nie wyświetliło się okienko z filmem, to tutaj jest bezpośredni link do YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7II7sMEDTTE 

Ankieta (<pokłon> za wypełnienie!)

Podobało się? Mam nadzieję, że TAK, ale jeśli nie, to też zapraszam do ankiety: https://forms.gle/cHDT8d2xS26eiKpg9 

Każdy feedback jest dla mnie ważny! Napisz, co chcesz! 😎

Jeżeli obejrzałeś(aś) moje wystąpienie, to z pewnością wiesz, jak wielkie znaczenie odgrywają dla mnie ankiety. Chciałbym, aby nie tylko dla mnie ankiety były tak ważne. Mają one ogromne znaczenie w kształtowaniu usług, produktów lub ogólnie biznesu (o czym więcej mówię właśnie podczas wystąpienia i pewnie jeszcze nie raz o tym ode mnie usłyszysz).

Prezentacja (slajdy)

Moja prezentacja znajduje się tutaj: Żelki o smaku e-commerce, z których zbudujemy firmę usługową, czyli marketing partyzancki 25.06 ASBIRO Każdy, kto wejdzie w link, ma uprawienia do pozostawienia komentarza, so feel free to comment & ask. Dostaję powiadomienie o każdym komentarzu, więc raczej nic nie pozostanie bez odpowiedzi. Aleee… zastrzegam sobie możliwość wyłączenia komentowania, jeśli zacznie pojawiać się spam lub inne niemerytoryczne treści w komentarzach. 😀

Przełom… Jaki wpływ na mnie miało to wystąpienie?

Całe szczęście, że występowałem wcześniej publicznie… Na sali było między 50 a 100 osób! Stres był duży, ale to dobrze! Zgodnie z moją filozofią, jeśli mocniej bije serce, to znaczy, że może z tego wyjść całkiem niezły marketing partyzancki. 😀

To wystąpienie było dla mnie przełomowe. Stój. Samo wystąpienie było OK (ja standardowo nie byłem do końca z siebie zadowolony i wiem, że mogę lepiej = klasyczny Łukasz 😀). Przełomowe dla mnie było to, co działo się po wystąpieniu. Zadziało się tyle rzeczy naraz, że do dzisiaj wspomnienie tych chwil sprawia, że nawet w naprawdę ciemnych chwilach odnajduję optymizm. 😍 Wymienię:

  • Kilka osób podeszło z szybkim feedbackiem, że super wystąpienie, inspirujące, zaskakujące (dziękuję, bardzo tego potrzebowałem!)
  • Kilka osób dopytywało o szczegóły, które ich zainteresowały.
  • Kilka osób opowiedziało mi o swoich działaniach, firmach i wymieniliśmy kilka pomysłów (pozdrawiam Monika, Wojtek, Asia 😀).
  • Co najmniej dwie osoby chciały podejść, ale chyba zbyt mocno się denerwowały, więc to ja zrobiłem pierwszy krok i bardzo się cieszę, bo naprawdę fajnie się rozmawiało!
  • Dwie osoby napisały do mnie maile z opisem swojej sytuacji i mogłem coś podpowiedzieć!
  • Z czterema osobami spotkałem się online, żebyśmy mogli porozmawiać o ich sytuacji.
  • Mimo że tego zupełnie nie planowałem i nie oczekiwałem, dołączyłem do dwóch niezależnych zespołów z dwóch firm, aby wspierać je w budowaniu sprzedaży i marketingu! 😮
  • Dostałem pytanie od organizatora, czy chciałbym w przyszłości poprowadzić dłuższą formę, np. w formie zajęć dla studentów! 😀

Uwierz, że dla kogoś, kto dopiero raczkuje w obszarze takich wystąpień, to wszystko, co się zadziało po wystąpieniu to najlepsza informacja zwrotna. Kończysz wystąpienie, nie jesteś pewien, jak Ci poszło, ba, nawet trochę się zadręczasz, że mogło być lepiej, a tu zbierają się wokół Ciebie ludzie, zadają pytania, gratulują, mówią miłe rzeczy, no po prostu wow! 😀 To też z pewnością zasługa samej społeczności Asbirowej. Po prostu świetni ludzi i przekonuję się o tym przy każdej okazji. 🙂

W tym miejscu pragnę również gorąco podziękować Grześkowi i Piotrkowi, moim dobrym kumplom, którzy mimo odległości postanowili przyjechać i usiąść na widowni. To było dla mnie bardzo ważne i jeśli kiedyś natraficie na te podziękowania, to wiedzcie, że jestem Wam bardzo wdzięczny! Dziękuję!

Co z tego wszystkiego dla mnie wynika?

Wracałem pociągiem do domu. Planowałem popracować nad bieżącymi sprawami, ale po prostu nie mogłem. Patrzyłem w ekran i myślałem.

W głowie kłębiły mi się przeróżne myśli: co chcę dalej robić? Czy podążąm właściwą drogą? Czy mogę bardziej pomóc ludziom? Czy daję z siebie full? A co jeśli dalej bym opowiadał i pokazywał innym, co i jak robiłem? Czy każdy mógłby w ten sposób zmienić coś w swoim marketingu na lepsze? Czy ktoś zechce z tego skorzystać?

Nigdy bym nie pomyślał, że takie jedno zdarzenie i tak pozytywny odbiór zasieją w mojej głowie tyle zamętu. Człowiek niby wiedzie całkiem zorganizowane życie: usługi Yasecure się sprzedają, żelki również, po co cokolwiek zmieniać? Czułem, że to nie były nowe myśli. To, co się zadziało, to był impuls do erupcji. Gdy pociąg wjeżdżał na trójmiejskie stacje, już wiedziałem, że zaczynają się układać luźno rozrzucone w mojej głowie puzzle.

Wydaje mi się, że to właśnie wtedy, jeszcze w pociągu, podjąłem decyzję, że odkryję więcej ze swojego warsztatu i sprawdzę, czy umiałbym pomagać jednocześnie większej liczbie osób — np. pisząc lub nagrywając to, co chcę pokazać. 

Zdałem sobie sprawę, że ja już to wielokrotnie robiłem, ale wewnętrznie. Dotychczas nagrałem setki godzin video dla klientów i współpracowników. Napisałem wiele tekstów o tym, co robimy. Pozostało „tylko” wymyślić, jak to puścić w świat…

Podsumowanie: co z tego wszystkiego wynika dla Ciebie?

Po pierwsze nagrania: powinny dostarczyć Ci sporo informacji o tym, czego się uczyć, aby skutecznie rozwijać sprzedaż internetową. Na 100% nie wyczerpałem tematu, dlatego daj znać w ankiecie, które tematy powinienem rozwinąć.

Po drugie: wystąpienie uruchomiło we mnie zapał do dzielenia się wiedzą. Od wystąpienia upłynęło kilka miesięcy, a zapał nadal rośnie. 🙂 Myślę, że to dobra informacja dla każdej osoby, która chce się uczyć marketingu, sprzedaży. Nie ma tu znaczenia, czy planujesz własną działalność, czy po prostu chcesz dobrze sprzedać swój czas w formie etatu lub zleceń realizowanych na własnych warunkach. Ogólnie mówiąc, tym wszystkim rządzą te same zasady. Jeżeli je poznasz i zdecydujesz się je stosować, zwiększysz satysfakcję z własnej pracy, zarobki i mówiąc wprost: życie przynajmniej o trochę stanie się łatwiejsze. Dziękuję, że poświeciłeś(aś) czas na lekturę i obejrzenie. Do zobaczenia wkrótce!

PS: W ankiecie możesz podać swój adres e-mail, dzięki temu podeślę Ci wszystkie treści, które znów dodadzą coś do wiedzy, którą tutaj zdobyłeś(aś).

Jeżeli raczej nie korzystasz z maila, to możesz również dołączyć do naszej grupy FB, obserwować mnie na IG lub FB!

Transkrypcja

Poniżej znajdziesz pełną transkrypcję wystąpienia. Publikuję ją głównie ze względu na Google. W końcu to całkiem sporo wartościowych keywordów i unikalnego contentu. 🙂 Transkrypcja została ręcznie poprawiona po automacie, więc bez obaw można ją przeczytać. Liczba głupot pochodzących z automatycznej transkrypcji została ograniczona do minimum. 😀

ZOBACZ CAŁĄ TRANSKRYPCJĘ

Kategoria wpisu: E-commerce