Jak pisać teksty, by trafić do klienta… i zostać w jego głowie? 5 wskazówek!
Pod koniec roku 2022 liczba stron internetowych w sieci wynosiła… 1,97 MILIARDA. Wniosek? Wcale nie jest łatwo wybić się ze swoim contentem i dać się zauważyć. A jeszcze trudniej zyskać wierne grono odbiorców. Ale, ale… nie ma co się poddawać! Jak zostać w głowie klienta? Jak i co pisać, by „siadło”? Podpowiadamy!
Jak pisać? Ze zrozumieniem i z empatią!
Każdy lubi czuć się zrozumiany. Ludzie chcą przebywać – czy to na żywo, czy wirtualnie – w środowisku osób empatycznych, o podobnych wartościach. Wykaż się zatem zrozumieniem wobec czytelnika. Zwracaj się do niego bezpośrednio i nakreśl mu, jak widzisz jego sytuację. Myśl o odbiorcy, nie tylko o swoich celach biznesowych.
Klient szuka rozrywki? Dostarcz mu ją!
W świecie pełnym bodźców, stresu i pośpiechu szukamy odskoczni. Potrzebujemy relaksujących, rozrywkowych treści. Zastanów się, jak możesz:
- rozbawić czytelnika,
- wywołać uśmiech na jego twarzy,
- sprawić, że na chwilę zapomni o troskach,
- zadziałać, by chciał wrócić po więcej rozrywkowego contentu właśnie do Ciebie!
Pisz z humorem i polotem. Jeżeli branża na to pozwala, wykorzystaj zabawne infografiki, memy i zagadki słowne. Zaangażuj odbiorcę w zabawę!
Edukuj, pomagaj, wspieraj – bo jak pisać, to z sensem
Człowiek już uodpornił się na wszechobecne przekazy reklamowe. „Kup pan cegłę!” – to nie zadziała. Co zamiast tego? Przykład: jeśli prowadzisz sklep z przyprawami, możesz np. wyjaśniać na blogu prozdrowotne właściwości poszczególnych produktów i zamieszczać inspirujące przepisy. Uczysz języka obcego? Dziel się krótkimi tipami, np. jak sprawnie uczyć się słówek albo jak wygospodarować czas na powtórki.
Bądź w kontakcie z odbiorcami
Nawet najlepszy content nic nie da, gdy nikt o nim nie usłyszy. Dlatego informuj swoich odbiorców i klientów o nowych treściach przez media społecznościowe czy spersonalizowany newsletter. Pamiętaj, by odpowiadać na wiadomości od potencjalnych klientów. Nie zostawiaj ich z pytajnikami nad głową!
Zadbaj o poprawność, przejrzystość… i SEO!
Na koniec rada oczywista, ale konieczna: pisz poprawnie językowo, zwięźle i przejrzyście. Dziel tekst na akapity, stosuj wypunktowania, zadbaj o aspekt merytoryczny. Nie zapomnij o przygotowaniu contentu pod SEO. Nie masz czasu tworzyć samodzielnie niebanalnych, ciekawych treści? Zleć to nam! Wyjątkowy copywriting to coś, w czym się specjalizujemy. Chętnie odciążymy Cię z zadań, związanych z contentem. Zapraszamy do kontaktu!