Czym jest ruch organiczny i jak go budować?
Jeśli masz swoją stronę internetową, z pewnością zależy Ci na dużej liczbie odwiedzin. Skąd do Ciebie trafiają użytkownicy sieci? Na to pytanie odpowie np. Google Analytics. Możesz tam m.in. zobaczyć kategorię o nazwie ruch organiczny. Czym on jest? Czy warto dbać o ten wskaźnik? Zobacz!
Ruch organiczny – co to takiego?
Najprościej mówiąc, są to wejścia na stronę, pochodzące z wyników wyszukiwania np. w Google. To te kliknięcia, które nastąpiły po wpisaniu przez użytkownika określonych słów kluczowych. Ruchem organicznym można określić więc wejścia z wyszukiwarek. Ważne: są to te linki, które po wyszukania hasła nie są oznaczone jako reklama. Jest to więc ruch bezpłatny. By pojawić się w wyszukiwarce, nie płacisz tu za kampanię reklamową.
Jak zwiększyć bezpłatny ruch na stronie?
Zwiększaniu widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania służy pozycjonowanie. Są to działania, których celem jest uzyskanie wysokiej pozycji dla witryny. Wtedy szansa na kliknięcia znacząco się zwiększa. To m.in.:
- optymalizacja kodu strony WWW, by szybciej się ładowała,
- zapełnianie witryny wartościowym contentem (Google ceni jakość!),
- budowanie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego,
- dbanie o bezpieczeństwo strony internetowej (m.in. zabezpieczenie certyfikatem SSL i aktualizowanie oprogramowania witryny).
Czy warto dbać o ruch organiczny?
Jak najbardziej! Konsekwentne budowanie pozycji strony wywinduje ją w górę. To z kolei znacząco zwiększy ruch organiczny, bo użytkownicy często klikają linki na górze wyników wyszukiwania. W dalszym ciągu warto dbać o utrzymanie tej pozycji, bo zmieniające się algorytmy mogą na nią wpływać. To długotrwały proces, ale wart zachodu. Koszty rozkładają się w czasie. Potrzebujesz pomocy w zwiększeniu ruchu organicznego dla swojej strony internetowej? Jesteśmy do usług! Eksperci z Yasecure pomogą Ci w wypozycjonowaniu strony i utrzymaniu się na górze wyników wyszukiwania. Zapraszamy!