Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektem to zbiór wszystkich czynności wykonywanych przez Yasecure w celu osiągnięcia wyznaczonych celów w skończonym czasie. Wykonanie tych czynności nadzoruje PM (Project Manager), czyli kierownik projektu.
Co się składa na zarządzanie projektami?
- tworzenie podsumowań ustaleń/zleceń
- planowanie budżetu
- utrzymanie wiedzy o projekcie
- planowanie zadań
- oszacowanie przewidywanych potrzeb czasowych
- delegowanie zadań
- realizowanie projektu
- spotkania zespołu
- kontrolowanie postępów wykonywanych prac
- kontrola budżetu
- kontakt z klientem
- tworzenie raportów
Jak my zarządzamy projektami?
AM (Account Manager), czyli opiekun klienta, regularnie kontaktuje się z klientem, a następnie rozmawia z PMem o celach oraz potrzebach klienta. Pozwala to na utrzymanie porządku w przepływie informacji.
PM wraz z Menedżerami Usług, które wchodzą w skład projektu planują zadania oraz harmonogram i regularnie kontaktują się w trakcie ich realizacji, aby kontrolować postępy projektu.
W Yasecure wykorzystujemy do tego narzędzie Trello, w którym każdy projekt ma swoją tablicę z zadaniami do którego ma dostęp reszta zespołu. To tam regularnie aktualizujemy informacje o postępach, problemach i zmieniających się priorytetach w projekcie. To również tam szacujemy czas niezbędny do osiągnięcia wyznaczonych celów wraz z zapasem bezpieczeństwa.
Wykorzystanie narzędzia jakim jest Trello pozwala nam utrzymywać porządek w przydzielonych zadaniach. PM jest w stanie nadzorować pracę na bieżąco, a AM posiada informację o tym co się dzieje w projekcie.
Zarządzanie projektami pozwala nam na zdefiniowanie zakresu projektu, a to odgrywa istotną rolę dla osiągnięcia założonych celów. Przewidziany czas realizacji powinien zostać z góry dobrze określony, bo to wskaźnik służący do kontroli planu oraz kosztów projektu. Zarządzanie projektem pozwala często uchronić klienta przed przestojami, opóźnieniami oraz przekroczeniem ustalonego budżetu.