Pozycjonowanie stron www w Google

 

Umów konsultacje     Weź ofertę

 

Niezależnie, czy posiadamy sklep internetowy czy stronę www, w jakiś sposób potrzebujemy zapewnić stały przepływ ruchu. Jest to naturalne. Jeżeli uruchamiamy przedsięwzięcie w internecie, interesuje nas, aby klienci mogli swobodnie do nas trafić. Jednym ze sposobów docierania do klientów jest właśnie pozycjonowanie w Google. Na usługę tę składa się szereg czynności, które generalnie mają na celu sprawienie, aby pozycjonowana strona na ustalone słowa kluczowe wpisywane w Google wyświetlała się wyżej od stron konkurencji.

 

Wyobraź sobie, co działoby się z Twoim biznesem, gdyby liczba odwiedzin strony wzrosła do kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie? Załóżmy oczywiście, że Twój serwer jest w stanie to obsłużyć 😉 (z sytuacją, w której serwer nie daje rady wiąże się inna nasza usługa: analiza ryzyka w zarządzaniu firmową stroną internetową). Prawdopodobnie nastąpiłby gwałtowny rozwój przedsięwzięcia, a obserwatorzy zgodnie orzekliby, że mają przed sobą przykład tzw. „growth hackingu” (to pojęcie ma pozytywny wydźwięk – oznacza znalezienie sposobu na szybki rozrost firmy).

Powiedzmy to sobie wprost: ograniczeniem efektów, które można osiągnąć pozycjonując, jest suma środków, które możemy na to poświęcić.

 

Ile kosztuje pozycjonowanie w Google?

 

Przy wycenie bierze się pod uwagę kilka czynników. Najważniejsze z nich to: liczba słów kluczowych i ich konkurencyjność oraz oczekiwane efekty. Dla porównania koszt pozycjonowania „nieruchomości Wrocław” będzie znacznie wyższy niż w przypadku „drewniane zielone całoroczne budy dla psów rasy border collie” 😉

Czy pozycjonowanie to magia?

Czy pozycjonowanie to magia?

Czy to jakieś czary? Możliwe, że wiele osób z branży odpowie twierdząco i w pewnym sensie będzie to prawda, ale spróbuję to nieco wyjaśnić. Otóż polityka firmy Google w zakresie pozycjonowania jest bardzo jasna: nie należy sztucznie manipulować wynikami wyszukiwania. Jeżeli to robisz, to Google ma prawo usunąć Twoją stronę z wyników wyszukiwania (sic!). Równocześnie Google udostępnia wiele materiałów dotyczących dozwolonych praktyk. Dowiadujemy się z nich wielu technicznych wskazówek i konkretnych instrukcji, które pomogą nam wprowadzić stronę na szczyty wyników. Na czym więc to całe pozycjonowanie polega? Co jest w pozycjonowaniu najważniejsze?

  1. Naturalność – nie należy korzystać z usług tzw. „black hat seo”, generować tysięcy linków poprzez spam na forach i blogach, itd. Pilnujemy, aby wszystkie działania odbywały się w duchu „white hat seo” – czyli zgodnie z zasadami Google.
  2. Linki – do Twojej strony muszą prowadzić linki. Jak je zdobyć? Oczywiście tworząc wartościową treść, którą ludzie będą chcieli udostępniać dalej. Dbamy, aby inne strony udostępniały i linkowały do Twojej strony.
  3. Budowa strony – istnieje wiele wytycznych (od Google), które określają ważne cechy strony – np. responsywność RWD (dostępność ze smartfonów i tabletów) lub nieprzeciążanie strony reklamami i popupami. Wdrażamy niezbędne elementy.
  4. Zoptymalizowany kod strony – przykładowo ważne nagłówki powinny znaleźć się  w znacznikach <h1> itd.  a obrazki powinny posiadać alternatywne opisy (alt). Optymalizujemy kod Twojej strony.
  5. Oryginalna treść, która nie jest wyłącznie kopią treści z innych stron. Tworzymy porządne treści.


Umów konsultacje     Weź ofertę