Hobby, którym pomożesz SEO?

Hobby, którym pomożesz swojej stronie zdobywać wysokie pozycje

Czy warto inwestować swój czas w samodzielne pozycjonowanie?

Warto, ale musisz wiedzieć, na co się piszesz. Samodzielne pozycjonowanie strony jest trudne i czasochłonne. Przeważnie czas zainwestowany w rozwój własnego biznesu da właścicielowi więcej korzyści, niż nauka pozycjonowania i rozwijanie potrzebnych do tego narzędzi. Bronię w ten sposób swojej pracy, ale przeważnie osobom korzystającym z usług SEO niezbędna jest jedynie podstawowa wiedza, którą można nabyć w znacznie krótszym czasie. Ta wiedza zwykle pomoże obu stronom – i klientowi, i wykonawcy. Mimo wszystko warto pewną wiedzę posiąść, bo wypozycjonowanie tzw. „długiego ogona”, czyli mało popularnych fraz, może dać świetne efekty sprzedażowe.

Sam generuj treść

Mimo że nie opłaca się samodzielnie przeprowadzać całego procesu pozycjonowania, zdecydowanie opłaca się mieć hobby, które cały proces będzie wspierać. Takim hobby są wszelkie formy tworzenia nowej treści lub jak kto woli “contentu”. Mam tutaj na myśli materiały pisane, filmy video, podcasty, zdjęcia, itd. Wszystko, co tworzysz i dotyczy to pozycjonowanej strony, może zostać wykorzystane z pożytkiem dla pozycji w Google. Nie ma nic lepszego, niż świeży, specjalistyczny content na tematy związane z pozycjonowaną stroną. Już spieszę z wyjaśnieniami dlaczego.

 

Internet to wysypisko

Internet, a więc i samo Google, są pełne zduplikowanych, powielanych na wiele sposobów treści. Jeżeli do tego śmietnika jesteś w stanie wrzucić coś świeżego, to będzie to absolutnie perełka, którą Google doceni. To, co stworzysz publikuj na blogu, gościnnie w serwisach tematycznych, na YouTube, Vimeo i innych dużych, popularnych stronach. Zadbaj o to, aby treść posiadała link zwrotny, aby była powiązana z Twoją pozycjonowaną stroną. Tutaj z pomocą powinna przyjść firma SEO, z którą współpracujesz. Ten temat rozwinę w kolejnych artykułach. W końcu Ty tworzysz. Nie musisz wiedzieć, jak optymalnie wykorzystać wszystkie metody SEO.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat lub po prostu chcesz tworzyć treści lepiej zoptymalizowane pod kątem Google, zapisz się na mój bezpłatny webinar. Szczegółowe informacje i zapisy znajdziesz tutaj: bezpłatne szkolenie z pozycjonowania w Google.

Icons made by Darius Dan from www.flaticon.com is licensed by CC 3.0 BY
Historia jednej strony www

Szewc bez butów ups… bez strony chodzi?

Na co dzień zajmuję się często sprzedażą. Czy jestem dobrym sprzedawcą? Trudno obiektywnie ocenić samego siebie, ale zdarzyło mi się słyszeć pochwały na temat mojej pracy. Podobno należę do osób elastycznych – zdarza mi się sprzedawać oraz promować rozmaite rzeczy oraz usługi w B2C oraz B2B: żelki, wydarzenia podróżnicze, nowo powstały lokal, pościel, programowanie, pozycjonowanie, analitykę biznesową, doradztwo, a także strony internetowe… No właśnie – strony internetowe. Tematowi sprzedaży stron internetowych poświęcę ten artykuł, a dokładniej mówiąc, opiszę pewien, być może nieco wstydliwy, fakt z mojej działalności sprzedażowej. Przy okazji postaram się omówić kilka ciekawych wniosków.

Continue reading

Być czy nie być w Google?

Czy warto korzystać z pozycjonowania w Google?

Aktualizacja: 2017-01-18

Może się wydawać, że na ten temat powiedziano i napisano już wszystko. Mimo to rola Google w biznesie nadal ulega zmianom. Era, w której Google było synonimem internetu, jest już za nami. Kiedyś można było zbudować biznes w sieci w oparciu wyłącznie o klientów pozyskiwanych z Google. Dzisiaj w przypadku wielu biznesów to już nie wystarczy. Klienci rozproszyli się w różnych kanałach, dlatego też należy się zastanowić, w jaki sposób zdywersyfikować działania marketingowe i w jakim stopniu uwzględnić w tym Google.

Continue reading